REGULAMIN XIX FESTIWALU PIOSENKI RELIGIJNEJ
IMIENIA JANA PAWŁA II W ŚWIĘTNIE
16.05.2015 – 17.05.2015
WARSZTATY MUZYCZNE
13.05.2015 – 18.05.2015
„JAN PAWEŁ II – CZŁOWIEK DIALOGU”
CEL ORGANIZACJI FESTIWALU
1. Festiwal jest cyklicznym spotkaniem wszystkich tych, którzy chcą sławić imię wielkiego Polaka Jana Pawła II poprzez wspólne muzykowanie.
2. Wykorzystanie muzyki RELIGIJNEJ do budowania wzajemnych relacji tolerancji i poszukiwania wspólnych pól do działania we wspólnocie ekumenicznej według myśli Jana Pawła II.
3. Odkrywanie muzyki religijnej dla dzieci i młodzieży poprzez nowatorskie sposoby jej prezentacji i wyrażania wywołanych przez nią uczuć i doznań.
4. Popularyzacja muzyki religijnej wśród mieszkańców małych miejscowości.
5. Spotkanie uczestników w doskonaleniu swoich umiejętności muzycznych - warsztaty.
6. Wymiana doświadczeń muzycznych i organizacyjnych, wymiana kulturalna dzieci i młodzieży, animatorów, opiekunów z różnych stron Polski.
7. Festiwal jest elementem programu edukacyjnego szkoły podstawowej i przedszkola imienia Jana Pawła II w Świętnie.
8. Popularyzacja śpiewu i muzykowania oraz zabawy wśród dzieci i młodzieży.
9. Konsultacje warsztatowe z zawodowymi muzykami.
10. Wspaniała wesoła zabawa wśród przyjaciół.
11. Ekumeniczne przeżywanie łączenia się z Bogiem ludzi różnych wyznań i kultur.
12. Wzajemne poznawanie kultury i obyczajów, tworzenie wspólnych dzieł artystycznych integrujących różne społeczności.
13. Stworzenie wystawy o Janie Pawle II.
14. UDZIAŁ W FESTIWALU JEST SPEŁNIENIEM POWYŻSZYCH ZAŁOŻEŃ, SAMA RYWALIZACJA W FESTIWALU JEST SYTUACJĄ DRUGORZĘDNĄ I WSPOMAGAJĄCĄ – NIE NAJWAŻNIEJSZĄ.
ORGANIZATORZY
1. Uczniowski Klub Sportowy „Leśnik – Junior” w Świętnie
PARTNERZY
- Parafia Rzymsko-Katolicka w Ciosańcu – kościół filialny w Świętnie
- JEDNOSTKA OSP W ŚWIĘTNIE
- ZESPÓŁ SZKOLNO – PRZEDSZKOLNY IMIENIA JANA PAWŁA II W ŚWIĘTNIE
TERMIN FESTIWALU 16.05.2015 – 17.05.2015
TERMIN WARSZTATÓW 13.05.2014 – 18.05.2014
ZAŁOŻENIA OGÓLNE FESTIWALU
1. Uczestnicy festiwalu piosenki religijnej śpiewają jedną piosenkę o tematyce religijnej.
2. Uczestnikami festiwalu mogą być dzieci i młodzież oraz osoby dorosłe.
3. Ze względu na ograniczoną liczbę miejsc /ilości piosenek w konkursie/ udział w festiwalu biorą osoby i zespoły według kolejności zgłoszeń, przewidujemy udział solistów i grup, zespołów /nie ma limitu osób na zespół/ w sumie do 50 piosenek w konkursie.
4. Uczestnikami są osoby, zespoły reprezentujące: domy kultury, szkoły, parafie, organizacje religijne, rodziny muzykujące, inne.
5. Można śpiewać z własnymi instrumentami, z podkładem muzycznym na płytach CD. Istnieje możliwość podłączenia instrumentów elektronicznych pod aparaturę nagłaśniającą.
6. Piosenki mogą być znane i nieznane, nawet własne kompozycje przygotowane przez uczestników i ich opiekunów.
7. Kolejność występów jest losowana w poszczególnych kategoriach przed rozpoczęciem festiwalu.
8. ZESPOŁY DZIECI w wieku przedszkolnym wszystkie są laureatami. Z DANEGO PRZEDSZKOLA MOŻE WYSTĄPIĆ JEDNA REPREZENTACJA.
9. W poszczególnych kategoriach wyłaniani są laureaci w ilości dowolnej – decyduje o tym komisja oceniająca.
10. Przyznawane jest jedno Grand-prix.
11. WSZYSCY UCZESTNICY FESTIWALU OTRZYMUJĄ NAGRODY.
12. Soliści śpiewają samodzielnie bez chórków /może towarzyszyć soliście zespół muzyczny z akompaniamentem instrumentalnym/.
13. Zespoły z uczestnikami w różnym wieku uczestniczą w festiwalu w kategorii zespołowej odpowiedniej do wieku najstarszego członka zespołu.
14. UCZESTNICY FESTIWALU MAJĄC ŚWIADOMOŚĆ, ŻE KONKURS ODBYWA SIĘ W DWA DNI MUSZĄ ZAKŁADAĆ SWOJĄ OBECNOŚĆ W OBYDWA DNI FESTIWALOWE /NIE PRZYBYCIE W NIEDZIELĘ JEST JEDNOZNACZNE Z REZYGNACJĄ Z NAGRÓD/
15. LAUREACI MAJĄ OBOWIĄZEK UCZESTNICZYĆ W KONCERCIE LAUREATÓW.
16. UWAGA ! – Z KAŻDEGO OŚRODKA, PARAFII, DOMU KULTURY, SZKOŁY ITD. MOŻEMY PRZYJĄĆ MAKSYMALNIE TRZY PIOSENKI.
17. LAUREACI GRAND-PRIX KOLEJNY RAZ MOGĄ WYSTĄPIĆ W KONKURSIE DOPIERO PO TRZECH LATACH OD FESTIWALU, W KTÓRYM ZDOBYLI GŁÓWNĄ NAGRODĘ
18. W ROKU 2015 - NIE MOGĄ WYSTĄPIĆ W KONKURSIE:
Katarzyna Mielnik ze Stowarzyszenia Sympatyków Młodzieżowego Domu Kultury w Gorzowie Wlkp. – laureat 2014
Wiktoria Odważna z Zespołu Szkół z Sulechowa - laureat 2013
Zespół „Drops” z Gimnazjum Nr 3 w Kościanie - Laureat 2012
19. Wszelkie sytuacje nie objęte tym regulaminem rozstrzyga organizator.
20. NAGRODAMI SĄ:
- BŁOGOSŁAWIEŃSTWO OD PANA BOGA
- DYPLOMY I NAGRODY RZECZOWE DLA WSZYSTKICH UCZESTNIKÓW /SKROMNE/
- STATUETKI „ZŁOTE KAROLKI” DLA LAUREATÓW
- WDZIĘCZNOŚĆ I PODZIW WIDZÓW
- DOŚWIADCZENIE I WIEDZA WYNIESIONE ZE SPOTKAŃ Z JURORAMI W TRAKCIE KONSULTACJI
Szanowni Uczestnicy
Pragniemy wszystkich potencjalnych uczestników poinformować, że uzyskiwane nagrody to spory wysiłek dla organizatorów i są one wynikiem sponsorowania Festiwalu przez różnego rodzaju firmy, sklepy, przedsiębiorstwa usługowe. Bardzo często są to ich wyroby lub rozprowadzane artykuły. Staramy się tak dobierać nagrody, aby indywidualne były dopasowane do wieku uczestników i do tego jaką płeć reprezentują. Natomiast nagrody zespołowe to zwykle różnego rodzaju sprzęty, artykuły, które mogą się przydać w placówkach delegujących uczestników na Festiwal. Prosimy przyjąć te nagrody jako nasze podziękowanie za udział w takiej formie, jaką możemy zaproponować. Liczymy na Wasze zrozumienie i zaakceptowanie dobroci serca naszych sponsorów, jak i takich a nie innych zasad nagradzania przyjętych przez organizatorów. Liczymy na to też, że opiekunowie są w stanie wytłumaczyć te zasady swoim podopiecznym, za co z góry dziękujemy.
21. Koszty udziału
- uczestnicy nocujący – płacą 60 zł od osoby za kolację w sobotę, nocleg w ośrodku wypoczynkowym, śniadanie i obiad w niedzielę, wesołe ognisko z kiełbaską w sobotę wieczorem. Dojazd do ośrodka i przejazd w niedzielę na miejsce festiwalu we własnym zakresie lub zapewniają ten dojazd organizatorzy /NIEODPŁATNIE – konieczność zapewnienia transportu, czy własny transport należy zaznaczyć w zgłoszeniu/
- organizatorzy nie zwracają kosztów przejazdu na i z festiwalu
- opiekun 1 osoba – pobyt nieodpłatny
- kierowca busa, autobusu – pobyt nieodpłatny
UKS „Leśnik – Junior” w Świętnie
Nr konta 83 9081 0006 0117 7933 2000 0001
22. UCZESTNICY NIE NOCUJĄCY – mają zapewnioną darmową kolację W SOBOTĘ PO GODZINIE 16.00
23. Bezwarunkowo ze zgłoszeniem należy przesłać e-mailem w formacie mp3 podkład muzyczny – zgłoszenia bez podkładu nie będą przyjmowane /chyba że zespół ma akompaniament na żywo – co należy to zaznaczyć w zgłoszeniu/
25. WARSZTATY MUZYCZNE
WARSZTATY MUZYCZNE PRZEWIDZIANE SĄ DLA OSÓB TYLKO I WYŁĄCZNIE OBJĘTYCH PROJEKTEM /goście z Niemiec, Litwy i grupa z Polski /
ZAŁOŻENIA:
- W warsztatach biorą udział zespoły i uczestnicy indywidualni
- praca na warsztatach odbywa się z muzykami
- w trakcie warsztatów dla uczestników przewiduje się ogniska, gry terenowe, gry sportowe, zabawy rekreacyjne, koncerty dla mieszkańców okolicznych miejscowości
- w trakcie warsztatów odbywa się praca nad materiałem przygotowanym przez prowadzących warsztaty
- uczestnicy warsztatów mieszkają w ośrodku wypoczynkowym
- wyżywienie w stołówce szkolnej
- koszt pobytu jednego uczestnika warsztatów ze wszystkim /wyżywienie, program, noclegi, wycieczki, inne /wynosi 300 zł za całość /jeden opiekun darmowo/
NIE PRZEWIDUJE SIĘ OBIADU W SOBOTĘ DLA UCZESTNIKÓW NIE UCZESTNICZĄCYCH W WARSZTATACH
KATEGORIE UCZESTNIKÓW
1. Kategorie indywidualne
Kat. I 7 do 10 lat
Kat. II 11 do 13 lat
Kat. III 14 do 16 lat
Kat IV 17 do 19 lat
2. Kategorie zespołowe – zespoły od 2 do 4 osób
Kat. I 7 do 10 lat
Kat. II 11 do 13 lat
Kat. III 14 do 16 lat
Kat IV 17 do 19 lat
3. Kategorie zespołowe – zespoły od 5 osób - wzwyż
Kat. I do 6 lat – JEDNA REPREZENTACJA Z PRZEDSZKOLA
Kat. II 7 do 10 lat
Kat. III 11 do 13 lat
Kat. IV 14 do 16 lat
Kat V 17 do 19 lat
4. Kategorie dla dorosłych OD 20 LAT WZWYŻ
Kat. I indywidualna
Kat. II 2 – 4 0sób od duetu do kwartetu
Kat. III zespoły od pięciu osób wzwyż
5. Kategoria dla chórów
Kat. I – chóry dziecięce – wiek do 17 lat
Kat II – pozostałe chóry - wiek uczestników /wszystkich lub części
18 lat i więcej/
O wieku uczestnika lub uczestników decyduje rok urodzenia /nie miesiąc/
UWAGA:
Bardzo prosimy przestrzegać zasad dotyczących wieku uczestników, by uniknąć nieporozumień – chodzi przecież o wspólną atmosferę fantastycznego braterstwa i przyjaźni!
ORGANIZATORZY ZAPEWNIAJĄ
Ø Obsługę techniczną, możliwość prób przed występami.
Ø Opiekę organizacyjną dla uczestników i wszelką pomoc, informacje.
Ø Pomieszczenia na zmianę lub zostawienie odzieży.
Ø Smaczną kolację dla wszystkich uczestników i ich opiekunów /w dniu prezentacji/.
Ø Możliwość noclegu ze śniadaniem i obiadem drugiego dnia, dowóz do ośrodka i następnego dnia dowóz do szkoły w Świętnie.
Ø Możliwość konsultacji.
ZGŁOSZENIA przyjmujemy e - mailem na adres:
Zespół Szkolno-Przedszkolny
sp.swietno@poczta.fm
Zgłoszenia należy przesłać
w terminie do dnia
20.03.2015r.
W zgłoszeniu należy podać:
- nazwisko i imię wykonawcy, nazwę zespołu,
- kogo reprezentuje,
- tytuł piosenki,
- kategoria konkursowa,
- ilość uczestników,
- ilość opiekunów,
- czy zapewnić transport na nocleg,
- liczba dziewcząt, liczba chłopców,
- informacje, czy zostają na nocleg (dowód wpłaty przekazem pocztowym kwoty za nocleg – może być kserokopia),
- potrzeby techniczne – sprzętowe,
- podkład muzyczny w formacie mp3
- jeżeli tak – to udział w warsztatach na wyżej podanych zasadach
Festiwal odbędzie się na boisku Zespołu Szkolno – Przedszkolnego w Świętnie.
Wszelkich dodatkowych informacji udzielają organizatorzy telefonicznie:
(68) 384 13 12.
Ocenie podlega wykonanie piosenki, jej interpretacja, wykorzystanie możliwości wokalnych, walory estetyczne, dobór akompaniamentu, ogólne wrażenie.
Festiwal rozpoczyna się 16.05.2015
- 11.00 – 13.20 - rejestracja uczestników i próby na scenie
- 13.30 – losowanie kolejności występów, sprawy organizacyjne
- 14.30 – 20.30 – prezentacje konkursowe
- 20.30 – 21.30 – KONCERT UCZESTNIKÓW WARSZTATÓW POŁĄCZONY Z OPRAWĄ MODLITEWNĄ, APEL JASNOGÓRSKI
- 23.00 - ognisko dla nocujących w ośrodku
Festiwal 17.05.2015
- 9.00 - śniadanie dla nocujących
- 10.30 - Msza Święta w kościele w Świętnie
- 12.00 - 13.30 – obiad dla nocujących
- 14.00 - rozdanie nagród i koncert laureatów
- 17.00 - koncert Gości Festiwalu
- 18.30 - zakończenie Festiwalu
MAKSYMALNIE PRZYJMUJEMY TYLKO
50 PIOSENEK
LICZBA WYKONAWCÓW
W ZESPOŁACH POWYŻEJ 5 OSÓB - BEZ OGRANICZEŃ
ZAPRASZAMY !
W IMIENIU ORGANIZATORÓW
DYREKTOR ZESPOŁU SZKOLNO – PRZEDSZKOLNEGO
IMIENIA JANA PAWŁA II W ŚWIETNIE
MGR JERZY LUFTMANN